Bodrum'da kış turizmi seferberliği...

Bodrum’da belediye ve TÜRSAB yetkilileri, kış turizmini geliştirmek için çalışma başlattı. Bodrum Belediye Başkanı Mehmet Kocadon, Bodrum’un dünya turizminde önemli bir yere sahip olduğunu, bunun en güzel kanıtının dolu oteller ve Kasım ayında Bodrum sokaklarında gezen turistler olduğunu söyledi.

Turizm Aktüel Turizm Aktüel 31/12/2019 23:40

Yurtdışından Kasım ayı sonuna kadar Bodrum’a uçak seferleri düzenlendiğini anlatan Kocadon, "Bu durum bizi çok mutlu ediyor ama Bodrum’da kış turizmini de çeşitlendirmek lazım. Bunun için çalışma başlattık. Golf turizmiyle ilgili çalışma yapmıştık. Şimdi de kongre turizmiyle ilgili çalışmalarımız olacak" dedi.

Yabancı uyrukluların Bodrum’da konutları bulunduğunu ve kış aylarında da Bodrum’u tercih ettiklerini belirten Kocadon, eğitim ve sağlık için Bodrum’a gelen yerli turistlerin de ilçede kış aylarını hareketlendirdiğini bildirdi.

"22 fuarda Bodrum’u tanıttık"

Belediye olarak turizmin gelişmesi için bu yıl altyapı hamlesi gerçekleştirdiklerini söyleyen Kocadon, şunları kaydetti: "Bu hamlenin sonucunda 2012’den sonra Bodrum’da kış turizminin çok daha canlı olacağı ortada. Alternatif turizme daha çok yöneleceğiz. Bodrum’u daha çok tanıtacağız. Gümüşlük’te bulunan yeraltı kaynak suyunun sağlık turizmine katkı sağlayacağına inanıyorum. Belediye olarak İçmeler bölgesinde marina projemiz var.

Kış turizmine büyük katkı sağlayacak. Bunun dışında açtığımız Deniz Müzesi insanlarda merak uyandırıyor. Bu müze insanların kışında Bodrum’a gelmesini sağlayacak. Zaten bu yıl geçen yıla göre Bodrum’a gelen yabancı turist sayısında yüzde 15, yerli turist sayısında ise yüzde 25 artış sağladık. Bu rakamlar seneye daha da artacak. Bunun için çalışıyoruz.

Bu yıl iki yurtiçi, 20 yurtdışı fuara katılarak Bodrum’u tanıttık." İlçede kış turizminin gelişmesi için herkesin üzerine düşeni yapması gerektiğine işaret eden Kocadon, sözlerini şöyle sürdürdü: "Kış turizmini canlandırmak istiyorsak kimse kışın dükkanını kapatıp kepenklerini gazete kağıdıyla kaplamasın. Bununla ilgili tebligat hazırlıyorum.

Belki belediye meclisinden de bununla ilgili karar geçireceğim. Çünkü biz mücadele ediyorsak hep beraber etmek zorundayız. Ancak o zaman istediğimiz rakamlara ulaşabiliriz. O yüzden Bodrum’u rant kapısı görüp de en güzel günlerinden faydalanıp ’Kardeşim kusura bakmayın bundan sonrası beni ilgilendirmiyor’ diyen esnafla Bodrum’da çalışmak istemiyoruz. Elimizi taşın altına hep beraber koyacağız."

-"Kültür turizmine önem veriyoruz"-

Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Bodrum Yürütme Kurulu Başkanı Sevinç Gökbel ise acentelerin Bodrum’da 12 ay turizm için çalışmalarını sürdürdüğünü, ancak kışın kentte verilen hizmetlerin 12 ay turizm için yeterli olmadığını söyledi.

Kış turizmi kapsamında ilçeyi hareketlendirmek için kültür turizmine önem verdiklerini anlatan Gökbel, şöyle konuştu: "Kültür turlarıyla Bodrum’da kışın da turizmi canlı tutmaya çalışıyoruz.

Turistlere Bodrum’un muhteşem doğasını ve kültürel zenginliklerini tanıtıyoruz. Başta Bodrum Kalesi olmak üzere ilçedeki tarihi yerleri gezdiriyoruz. Bu turlar genelde kısa süreli oluyor. Müşterilerin talebine göre hareket ediyoruz. Ayrıca turlarımıza Yatağan ve Milas gibi yerleri de dahil ederek, tur kapsamını biraz daha genişletiyoruz. Acentelerimiz bu kültür turları ile ilçemizi en iyi şekilde tanıtıyor." Gökbel, kongre turizmi için ilçedeki mevcut otellerin salonlarının değerlendirilmesi gerektiğini sözlerine ekledi. (Milliyet)

Önemli haberleri kaçırma!

E-posta bültenine abone ol:

Merak etme spam mailler gelmeyecek.