Artık Türkiye Yunanistan'a vize koyacak...

Kriz beklentilerinin turizmi etkilemediğini ve işlerin yolunda olduğunu söyleyen TURSAB Başkanı Başaran Ulusoy, 2023 hedeflerini paylaştı. Ulusoy, "Yunanistan'a gidenler bize de geliyor. Bende diyorum ki vizeyi kaldırın. Bir gün biz onlara vize koyacağız. Vizede akla gelmeyen zorluklar çıkarıyorlar" dedi.

Turizm Aktüel Turizm Aktüel 31/12/2019 23:40

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TURSAB) Başkanı Başaran Ulusoy, turizmde 2023 hedefleri konusunda yapılan çalışmaları anlattı. Arap baharının Türk turizminde ciddi bir beklenti doğurmadığını söyleyen Ulusoy, "Biz sıcağı sıcağına Tunus'a gittik. Daha sonra da 40 kişilik bir heyetle Mısır'daydık. O ülkelerin iyi olması bizim lehimizedir. O ülkelerden bize 50 bin 60 bin kişi gelse önemli değil. Örneğin Mısır'dan bize gelen müşteri 400 - 500 Euro'luk müşteri bizim müşterimiz ise, 800 Bin Euro'luk müşteri. Başkasının acısına biz saray kurmayız. Bizim daha büyük hedeflerimiz var" diye konuştu.

4. HAVALİMANI GEREK...

İstanbul'un ihtiyaçlarını sıralayan Ulusoy, "Türkiye'de Atatürk Havalimanı'na bir günde 1.200 uçak iniyor. Antalya'ya 963 uçak iniyor. Antalya'ya bir havalimanı daha lazım. İstanbul'a 4'üncü bir havalimanı yine gerekli. Bizim bu kapasiteleri zorlamamız lazım. İstanbul'a bir deniz limanı lazım. Biz 2023'te, 50 milyon ziyaretçi, 50 milyar dolar döviz elde etmeye çalışıyoruz. Biz iç turizmde 9.5-10 milyona çıktık. İstanbul kongre turizminde çok büyük başarı elde etti. Kuşadası'nda yeni bir Kongre Merkezi açmaya hazırlanıyoruz" dedi.

Güçlü Türkiye Yunan'a vize koyacak...

Ulusoy, "Türkiye 52 havalimanı olan bir ülke. 1 milyona aşkın 5 yıldızlı otel kapasitesi var. Emin adımlarla yolumuza devam ediyoruz' dedi. Yunanistan iyi olsun. Çünkü Yunanistan'a gidenler bize de geliyor. Bende diyorum ki vizeyi kaldırın. Bir gün biz onlara vize koyacağız. Vizede akla gelmeyen zorluklar çıkarıyorlar.

İstanbul'u 35 milyon ziyaretçiye hazırlıyoruz...

Avrupa'da sağlık turizminin 50 milyar euroluk bir pazara sahip olduğunu ifade eden Ulusoy 'Bu pazarın yüzde 10'unu alsak 5 milyar euro yapar. Sağlıkta çok iddialıyız. Türkiye 2 milyon kişiyi pahalı turizm dediğimiz kruvaze turizm yani gemi turizmi ile ağırlaya başlamış. Bu rakam 200 binlerdeydi. Şimdi bu rakam 2 milyona çıktı' dedi.

İstanbul Arkeoloji 1 numara olacak...

Müzecilik konsepti olarak, çağıran, karşılayan ve ağırlayan bir yapıyı oluşturacaklarını anlatan Ulusoy, 'Arkeoloji Müzesi'nin 15 yıllığına bakım ve onarımını aldık. Orasını dünyanın bir numaralı müzesi haline getireceğiz. Tüm eserleri teşhir etmeye çalışacağız. Depolardaki eserleri çıkarıp, depoların bakım ve onarımını gerçekleştireceğiz. Yeni salonlar açılacak. Önümüzdeki günlerde arkeolojiye başlıyoruz.

Kriz beklentisi bizi hiç etkilemedi...

Türkiye'de kur politikasının yanı sıra ekonomi politikalarının da başarılı olduğunu söyleyen Ulusoy, 'Bizim sıkıntımız yok. Ekonomi ne kadar iyi giderse iç turizm de o kadar canlı olur. Yarından bugünü düşünmüyoruz. Erken rezervasyonlarda bu görüldü. Kriz beklentisinin hiçbir tesiri olmadı. Gayet iyi her şey yolunda gidiyor" diye konuştu. (Bülent Şanlıkan)