34 bakan eskittim, yine adayım

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği'nin (TÜRSAB) düzenlediği iftar yemeğinde turizm basını ile bir araya gelen TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, TÜRSAB Başkanlığı'na yeniden aday olacağını açıkladı.

31/12/2019 23:40

Gündeme ilişkin konuları değerlendiren Başaran Ulusoy, şu ana kadar 34 Turizm Bakanı'yla çalıştığını ve halen görevde olan Ömer Çelik de dahil olmak üzere  tüm bakanlarla çok iyi anlaştığını söyledi. Toplantıya TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyesi Davut Günaydın da katıldı. Toplantıda gazetecilerin sorularını cevaplayan TÜRSAB Başkanı Ulusoy, "Kaçak faaliyetlerden, meslek kanunun değişmesine kadar birçok konuda çalışmalar yapıyoruz. Ekmeğimiz olan, itibarımız olan turizmin neresinde gelişme varsa oradayız. Expo Antalya, İstanbul Shopping Fest organizasyonlarının içindeyiz. Müze Kart ile başarılı bir model uyguladık ve Yunanistan Turizm Bakanı bu işi nasıl yapıyorsunuz diye bizden destek istedi. Bizim için muhalefetin ne düşündüğü değil, bizim ne yaptığımız önemli. 5 yılda 60 ülke dedik ama 70 ülkeye çıktık. Bugün İtalya bizden medet umuyor. Almanya turist gönderin diyor. İzmir ile Napoli'yi kardeş şehir yapma girişimimiz var. Suriye ve Irak'ta kayıplarımız var.

36 bölgesel yürütme kurulumuza Elazığ'ı da ekleyerek 37'ye ulaştık. 7 aydır hizmeti ayağa götürüyoruz. Travel Turkey gayet başarılı gidiyor. Ayrıca kongre turizminde hak ettiğimizi almaya çalışıyoruz. Her şeye rağmen Türkiye bu yıl 42 milyon ziyaretçi rakamını yakalayacaktır. İtalya ve Yunanistan artışlar yakaladı. Dünya Kupası'nın bitmesiyle daha çok Alman turistin geleceğini düşünüyoruz" dedi.

Paket Tur Sözleşmeleri Hakkında Yönetmelik Tasarısı konusunda Ankara'da gerçekleştirdikleri görüşmeler hakkında bilgi veren Ulusoy, "Müşterinin şımarıklığını ortadan kaldıran, acentaya kırmızı kart çıkartmasını engelleyecek çalışmalar yapmak için görüşmeler yaptık. Bir turun 15 gün önceden iptal edilmesi konusu var. Turu iptal etmede sorun yok ama THY koltuğunu iptal etmiyor. Bugün Avusturya'ya 800 Euro'ya tur yapıyorsunuz, bunun 300 Euro'su uçak bileti. Asıl sorun burada. Avrupa'da tur operatörü nasıl teminat verip bu işi yapıyorsa biz de onu yapmaya çalışıyoruz. Acenta olma kriterlerini zorlaştıracağız. Mesleki Yeterlilik Belgesi olmayan bu işi yapamayacak" diye konuştu.

Bayram dönemi satışlarının yüzde 60-70 civarında satıldığını ifade eden Başaran Ulusoy, "Şu anda Antalya'da oda bulunmuyor. Antalya'da 33 bin, İstanbul'da 9 bin yatak devreye girdi. Antalya'da otelleri ben açın demiyorum. Kent otellerinin birçoğu TÜRSAB'ın çabalarıyla hayata geçti. Otelciler dolu değiliz, yandık bittik diyorlar. Nasıl açılıyor bu oteller demek ki para kazanıyorlar. Ağlamayı bırakıp biraz ellerini taşın altına koyacaklar. Shopping Fest gibi etkinliklere katılmaları gerekiyor" dedi.

Toplantıda  bir konuşma yapan TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyesi Davut Günaydın da, Ekonomi Bakanlığı ile bir çalışma yaptıklarını, yurtdışındaki fuarlara katılmak isteyen firmalara devlet teşviki verileceğini ve bu şekilde bazı komisyoncu firmaların da önüne geçeceklerini ifade etti.