Serdar Ali Abet: Arap baharının çiçekleri İstanbul’da açtı

Arap baharı ve İsrail’den gelen özür, Türkiye’ye gelen Arap turist sayısını ikiye katladı. Ortadoğu pazarında kısa sürede tüm dengeler değişti, ekonomik ve siyasi denklemler yeniden oluştu. Ortadoğu ve Afrika pazarı konusunda uzman olan Karnak Travel’ın Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Ali Abet, Ortadoğu pazarının dünü ve bugününü, Arap baharı sonrasında bu pazarda değişen dengeleri ve sonuçlarını, Turizm Aktüel’e değerlendirdi.

Turizm Aktüel Turizm Aktüel 31/12/2019 23:40
Serdar Ali Abet, sosyal açıdan zor bir yapıya sahip olan Arap pazarına, kan ve kültürel bağ açısından yakın olmanın da avantajını taşıyor. Arap pazarının doğal zorluklarından bahseden Abet, ‘’Sosyal olarak zor bir yapıya sahip olan Arap turistleri her toplum veya her acente rahatlıkla kaldıramayabilir. Çünkü tur organizasyonu gerçekleşene kadar 100 kere rezervasyon değişebiliyor. Burası zor bir pazar. Aslında büyük acenteler de bu pazara girmek istiyor ancak, altından kalkamayacaklarını düşünüyorlar. Ben yarı Arap, yarı Karadenizli’yim. Babam Arap, annem laz.

Serdar Ali Abet, ‘Hedefimiz, 100 bin rakamını geçip, 50 Milyon Dolar ciroyu yakalamak. Bu rakamlar, Karnak Travel’ı Türkiye genelinde ilk 10 acente arasına taşıyacaktır’’

Tunus ve Mısır’da kıyamet koparken, biz charter seferlere dvam ettirdik
İlginç bir kültürel karışıma sahibim. Bu karma yapı, benim için bir avantaj oluşturuyor. Dolayısıyla, karşı tarafın olaya nasıl baktığını veya nasıl bakabileceğini öngörebiliyorum. Bu pazar, dünyanın en zor pazarı. Tunus’da veya Mısır’da kıyamet koparken, biz bu ülkelerden charter seferlere devam ettirdik. Bu çok ilginç bir durumdu. Araplara asla kısa vadeli yaklaşılmamalı. Kendini av olarak hissederse, kaçar. Güvenirse, karşılığını fazlasıyla verir. Araplar’ın Türkiye’deki en büyük sıkıntısı dil” diye konuştu.

Afrika ya da Arap pazarını oluşturan ülkelerin de kendi aralarında kültürel farklar taşıdığını, her ülkenin farklı istek ve beklentileri olduğunu ifade eden Serdar Ali Abet, farklı özelliklerin tümünü dikkate alıp, ona göre  bölge, ürün ve otel sunduklarını vurguladı. Abet, ‘’ Her iki pazarın ortak noktaları, müslüman olmaları ve Arapça konuşmaları. Onun dışında, Kuzey Afrikalılar daha çok Fransız kültürünün etkisinde ve daha batılı yaşam tarzları ile öne çıkıyor. Körfez ülkelerinden gelen misafirlerimiz ise, Arap kültürünün bütün özelliklerini beraberlerinde getiriyorlar. Ancak Körfez ülkelerinin de aralarında farklılıklar var. Bir Bahreyn’li ile bir Birleşik Arap Emirliği vatandaşı da farklı bir yaklaşım gerektiriyor’’ dedi.

Abet, ‘Karnak Travel kaliteli hizmet sunuyor. Bizimle ziyaret eden, hayal kırıklığına uğramıyor. Beklentileri fazlasıyla karşılanıyor. Bu yüzden şikayet almıyoruz’ dedi.

Karnak, Ortadoğu ve Afrika pazarı’nın uzmanıdır
Ortadoğu ve Afrika pazarı uzmanı olarak Arap baharının Türk turizmine etkilerini de değerlendiren Serdar Ali Abet, bu konuya çok yönlü yaklaşılması gerektiğini vurguladı. Tek tek pazar analizi yapan usta turizmci, ‘’ En büyük pazarımız olan Suriye, tamamen sıfıra düştü. Libya sıfıra yakın geriledi. Ama bunun karşısında gelişen ve daha önceki misafir sayımızı aşmamızı sağlayan yeni pazarlar açıldı ve gelişti. 2012 senesini bu sayede ve her şeye rağmen % 20’lik bir büyüme ile kapattık. Her değişim, beraberinde yeni fırsatlar da getiriyor. Önemli olan bunu görmek ve değerlendirmek’' diye konuştu.

Serdar Ali Abet, ‘Araplar daha önce Türkiye’ye Batı taraftarı gözüyle bakıyordu. Ancak son 5 yılda bakış açısı çok değişti. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Arapların gözünde bir kahraman.’

İsrail’in özrü turist sayısını ikiye katladı
Türkiye’de Arap turizminin AKP öncesi ve sonrası olarak ikiye ayrıldığını söyleyen Abet, ‘’Gazze ve One Minute milat niteliği taşıyor. Araplar daha önce Türkiye’ye Batı taraftarı gözüyle bakıyordu. Ancak son 5 yılda bakış açısı çok değişti. Başbakan Tayyip Erdoğan, Arapların gözünde bir kahraman. Filistin ilk kez sahiplenildi. İsrail ilk kez özür diledi. Tüm bu olaylar, Arap turist sayısında patlamaya neden oldu. Kendi liderlerinin 60 yıldır başaramadığını, Türkiye iki yıl içinde başardı. Türkiye’ye İsrailli Arap da çok geliyor. Muhteşem Yüzyıl dizisinden dolayı Topkapı Sarayı ziyaretlerinde de patlama yaşanıyor” dedi.

Karnak Travel’in 2002 cirosu 2 Milyon Dolar’ken, 2012’de bu rakam 35 Milyon Dolara çıktı. O tarihlerde Karnak, Türkiye’ye 3 bin yolcu getiriyordu,  geçen yılı 62 bin kişi ile kapattı.

En pahalı biziz, yine en fazla biz tercih ediliyoruz
Arap pazarındaki artışın, Karnak Turizm’in cirosundan da gözlemlenebileceğini ifade eden Serdar Ali Abet,  ‘’Karnak’ın 2002 cirosu 2 Milyon Dolar’ken, 2012’de bu rakam 35 Milyon Dolara çıktı. O tarihlerde Karnak, Türkiye’ye 3 bin yolcu getiriyordu,  geçen yılı 62 bin kişi ile kapattı. Dolayısıyla Arap pazarı ve Karnak Travel, İstanbul’da geceleme sayısını belirleyen pazar ve acente oldu. Arap pazarının fiyatları bütün pazarlardan yüksek. Arap pazarında hızlı ancak emin adımlarla büyüyoruz. Kışın yaz için hazırlanıyoruz. Emin olun yetiştiremiyoruz. Pahalı satıyoruz ancak, talebi karşılamakta zorlanıyoruz. Çünkü, kaliteli hizmet veriyoruz. Bizimle ziyaret eden, hayal kırıklığına uğramıyor. Beklentileri fazlasıyla karşılanıyor. Bu yüzden şikayet almıyoruz” şeklinde konuştu.

1500 Seyahat Acentesi ile ağ oluşturduk
Karnak Travel’ın İstanbul ofisinde 80’e yakın personelin çalıştığını belirten Abet, Dubai, Şam, Beyrut, Casablanka, Tunus, Cezayir ve Erbil’de ofisleri bulunduğunu söyledi. Karnak  Travel’ın toplam 150 çalışanı bulunduğunu ifade eden Serdar Ali Abet, pazarın lideri olan acentanın faaliyetlerini şu sözlerle anlattı:  ‘’Kuzey Afrika, Orta-Doğu ve Körfez bölgesinden, on altı ülkeden misafir getiriyoruz. Bu çalışmayı o ülkelerdeki büyük tur operatörlerinin “incoming” acentesi olarak değil, bizzat yolcusunu kendisi üreterek getiriyoruz. Çalıştığımız ülkelerdeki 1500 seyahat acentesi ile bir ağ oluşturduk. Sanki o ülkelerde yaşıyor ve çalışıyormuş gibi İstanbul’dan her ülke için ayrı ürünler, fiyatlandırmalar, tanıtım materyalleri hazırlanıp, acenteler vasıtasıyla misafirlerin rezervasyonları alıyoruz.’’

Serdar Ali Abet, "Ortadoğu ve Afrika pazarı, dünyanın en zor pazarlarından biridir. Uzmanlık ve özen gerektirir. Bu konuda uzman olan Karnak Travel’ın başarısı, sunduğu kaliteli hizmetin sonucudur" dedi.

Arap turist İstanbul’un kışını da sevdi
Arap turistlerin bu yıl ilk kez kış mevsiminde de İstanbul’a geldiğini belirten Abet, ‘’2013 yılını geçtiğimiz yıllardan ayırmak gerekli. Çünkü bu yıl Arap turizmi kışın da devam etti. 2010 kış ciromuz 360 Bin Dolar iken, 2013’de bu rakam 1 Milyon 860 Bin Dolara çıktı. Bu rakam, periyodik olarak artıyor. İstanbul, Beyrut ve Kahire’nin yerini alıyor. Araplar, Türkiye’yi kışın Sibirya gibi soğuk zannediyordu. Gelip baktıklarında, böyle olmadığını gördüler. Ocak ayında 1300 yolcu getirdik. Bu ciddi bir rakam. Hedefimiz, en kısa zamanda 100 bin rakamını geçip, 50 Milyon Dolar ciroyu yakalamak. Bu rakamlar, Karnak Travel’ı Türkiye genelinde ilk 10 acente arasına taşıyacak’’ dedi.

Fakat siyasi olayların Arap pazarını tehlikeye sokabileceğini de vurgulayan usta turizmci, İstanbul turizminin önemli aktörlerinden biri haline gelen Arap pazarını kaybetmemek için çalışmak gerektiğinin de altını çizdi. Araplar rahat bir toplum olduğunu ifade eden Abet, iyi tanıdığı Arap turistin şifrelerini şöyle açıkladı:  ‘’Araplar rahat bir toplum. Su, yeşillik, yemek ve alışveriş isterler. Şimdi İstanbul’dalar çünkü;  bütün bunların en iyisi bizde mevcut.’’

Arapların yeni gözdesi: Sapanca
Arap pazarında hiç şüphesiz en büyük payın İstanbul olduğunu ifade eden Serdar Ali Abet, ‘’İstanbul’u Abant, İzmit, Sapanca ve Bursa takip ediyor. Sapanca’ya bugünlerde çok yüksek bir talep var. Arapları bir tek Antalya’ya sokamadık. Bazı oteller Arap turiste sıcak bakmıyor. Antalya’ya giden Araplar, aquaparklar için, çocukları için gidiyor. Antalya’ya özellikle Ürdün’den yoğun talep var. Körfez ülkelerinden Antalya’ya az talep var. Çünkü Körfez’de Antalya fazla bilinmiyor” dedi. Abet, Karnak Travel’ın ileriye yönelik hedefinin ise, 100 bin rakamını geçip 50 Milyon Dolar ciroyu yakalamak olduğunu söyledi.  Bu rakamlar, Karnak Travel’ı Türkiye genelinde ilk 10 acente arasına taşıyacak.

Karnak Travel'in hedefi 100 bin rakamını geçip 50 Milyon Dolar ciroyu yakalamak. Bu rakamlar, Karnak Travel’ı Türkiye genelinde ilk 10 acente arasına taşıyacak.

Karnak Travel’ın sağlık alanında da faaliyetleri var
Karnak Travel’ın sağlık turizmi alanında da girişimlerini olduğunu söyleyen Serdar Ali Abet, Türkiye’nin alanlarında en değerli markaları, işletmeleri ile ortak bir çalışma yaptıklarını belirtti.  Abet, ‘’Dünya Göz, Acıbadem, Esteworld, Diş 32 ile Dubai merkezli bir faaliyetimiz başladı. Bu çalışmayı tüm kaynak marketlerimizde yaygınlaştırmaya başladık. Türkiye’de estetikten en ciddi cerrahi müdahalelere kadar, tıbbın her alanındaki gelişmeler yabancılara güven veriyor. Ciddi bir yönelim var. Amerika, İngiltere ve Almanya artık bu alanda yalnız değil. Türkiye’de hizmet karşılığı fiyatlar da  çok daha uygun. Bu avantajı çözüm ortaklarımız ile birlikte değerlendirmek istiyoruz. Biz işin ulaşım ve konaklama tarafındayız.  Ancak, 16 ülkede 1500 network acentemiz ile bu kurumlara tanıtım konusunda ciddi katkılarda bulunuyoruz.

Biz bu olanaklarımızı, termal turizm açısından da değerlendirmek istiyoruz. Sapanca, Yalova ve Bursa’da bu konuda yıllardır süren çalışmalarımız var. Özellikle Güral Grubu ile Sapanca’da yürüyen çalışmamızı Afyon ile de geliştiriyoruz. Zafer Havalimanı, bu anlamda büyük bir şans. Sadece termal tatil yeterli değil. Bu alandaki çalışmalarımızı fizyoterapi ve sağlık kontrolleri ile genişletmemiz gerekiyor. Çözüm ortaklarımız ile bu konuya aşırı dikkat ediyoruz. Afyon’u bir “Termal Vadisi” olarak görüyoruz. Bu alanda kendi yatırımlarımız da olacak’’ dedi.