Sektör, 'Ayakbastı' parasını tartışıyor...

İl Kültür ve Turizm Müdürü Prof. Dr. Emre Bilgili'nin 'İstanbul'da turist başına katkı payı uygulaması gelecek' açıklamasına, sektörden farklı tepkiler geldi.

Turizm Aktüel Turizm Aktüel 31/12/2019 23:40

Radikal'de Ömer Erbil imzasıyla ve ‘Turist kültür getirecek’ başlığıyla yayınlanan haber, sektörün bu konudaki tavrına ışık tutuyor.

TÜRSAB ( Türkiye Seyahat Acentaları Birliği), TUREB (Turist Rehberleri Birliği) ile İKSV ( İstanbul Kültür Sanat Vakfı) İstanbul’a gelen turistler için otellerden katkı payı alınmasını desteklerken TUROB (Türkiye Otelciler İletmeciler ve Yatırımcılar Birliği) karşı çıktı. TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy ‘‘Hükümet bu yönde karar alırsa destek veririz’’ derken, TUROB Başkanı Timur Bayındır, ‘‘Her yenilikte otelcilerin tepesine biniliyor, desteklemiyoruz’’ dedi. İKSV Genel Müdürü Görgün Taner ise, ‘‘Kente gelecek turist sayısını arttırır’’ diye konuştu.

TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy: Biz zaten destek veriyoruz. Antik kentlere vinç bile aldığımız oluyor. Efes, Laodikya bilimsel kazılarına destek olması için restorasyonlarda kullanmak üzere vinç satın aldık. İstanbul Arkeoloji Müzesi’ni restore ediyoruz. Bu ülke için üzerimize düşen her noktada varız. Bakan Bey bu konuda da desteğimizi isterse sonuna kadar yanında oluruz.

TUREB Başkanı Şerif Yenen: İyi fikir. İstanbul’a gelen turist için otelcilerden ya da başka kurumlardan fon oluşturmak doğru düşünce. Seyahat acenteleri üzerinden de olabilir. Turistler için küçük sembolik bir rakam olabilir ama bu ciddi bir fon oluşturur. Birlik olarak bu fikre tam destek veriyoruz.

İKSV Genel Müdürü Görgün Taner: Kültür ve sanata yerel yönetimlerin kaynak ayırması ve bu kaynağın denetlenebilir ve şeffaf bir şekilde, kâr amacı gütmeyen kültür-sanat yapılanmalarına, sanatçılara veya sanatçı inisiyatiflerine kullandırılması, yaratıcı endüstrilerin gelişmesini sağlayacak ve kente gelecek kişi sayısını arttıracaktır. Bu ya da benzer bir çözüm üretimi ile kültür-sanata yeni bir kaynak yaratacak mekanizmaların oluşturulmasını destekliyoruz.

TUROB Başkanı Timur Bayındır: Bu fikre soğuk bakıyoruz. Otelcilerin ödemesi gereken bir para. Her sopayı biz yiyoruz. Tüm sektör ödeyecekse bizde üzerimize düşeni yaparız. Tek taraflı düşünülmesi doğru değil. Enine boyuna müzakere edilmeli. Bize kimse bir şey sormadı.

Ne demişti?

İstanbul İl Kültür Turizm Müdürü Ahmet Emre Bilgili “İstanbul kültür sanat ve tanıtım ofisi adı altında bir ofis oluşturulacak. Oluşturulacak fona İstanbul’da konaklayan her turist başına otelcilerden bir ücret alınacak. İstanbul Valisi başkanlığında, Kültür ve Turizm Bakanlığı, İBB, kültür ve sanat ağırlıklı STK’lar, TURSAB, TUROB, TUREK gibi kuruluşların ortaklığında fon yönetilecek. Projeleri kabul eden STK’lardan bağımsız kurullar oluşturulacak” demişti.