Kilit Grubu geleceğe hazırlanıyor... 2023 itibarıyla turizmde çok önemli bir çıkışa tanık olacağız

Kilit Grup Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Kilit, sloganlarının “Üreterek tek yürek” olduğunu belirterek, “Büyük bir özenle turizmin yeni dönemine hazırlanmaktayız. 2022 yılı itibarıyla ciddi bir toparlanma bekliyoruz ve 2023 itibarıyla turizmde çok önemli bir çıkışa tanık olabiliriz. Geleceğe hazırlanıyoruz” dedi.

30/11/2021 13:35

Kilit, 2021 yılı ile ilgilison derece umutlu olduklarını, ancak 3. ay itibarıyla yaşanan gelişmelerin, sezon başlangıcını sekteye uğrattığını söyledi. Tuncay Kilit, Milliyet'te yer alan haberde,“Özellikle bizler için çok önem arz eden erken rezervasyon dönemini ve başlangıç dönem satışlarını kaybettik. Bu tabiatı ile zor bir sezon arkasından hiç kimsenin istemeyeceği bir durumdu.

Yaşanan bu gündemlerin şüphesiz yarattığı finansal etkiler, sektörü ve dolayısı ile bizleri de derinden etkilemekte. Belirsizlik sürecin yönetimini hayli zorlaştırıyor. Ancak görünen o ki geçen seneki metodlarla otellerin kademeli açılışı, pazarlardan gelen uçuşseferlerindeki durumların frekansına bağlışekilde gerçekleşecek” diye konuştu.

Pandemiye göre şekillenecek

Bir sonraki sezonda 2021’den daha iyi bir sezon yaşayacaklarını temenni ettiklerini belirten Kilit, “Ancak 2019’daki verilere tekrar ulaşılması tamamen pandeminin küresel durumuna bağlı olarak şekillenecektir” ifadesini kullandı.

Y ve Z kuşakları etkili olacak

Pandemi süreci yok iken, 2019 yılı itibarıyla sağlıklı beslenme, spor, doğal yaşam, yerellik ve gastronomi gibi önemli alanlara yatırımlar yapmaya başladıklarını dile getiren Tuncay Kilit, “Bu bize büyük bir deneyim ve katkısağladı” dedi. Kilit, şöyle konuştu: “Türkiye’de bir ilk olan Ch’i markası altında bir vegan lounge, detox merkezi ve yoga konseptli sağlıklı yaşam felsefesini hazırladık.

SPA hizmetimizde L’Occitane markası ile özel bir iş birliğine imza atarak ME SPA by L’Occitane markasını hayata geçirdik. Fitness merkezimizi yeni nesil Techno-Gym markası ile donattık. Yeni lüks kavramında sağlıklı beslenme, doğal yaşam, deneyim odaklı tatil anlayışı ön planda olacak. Y ve Z kuşaklarının sektörde etkileri artacak.”

Zor bir yıl oldu, ancak inancımız hiç azalmadı

2020’nin turizm bakımından oldukça zor bir yıl olarak deneyimlendiğini anlatan Tuncay Kilit, “Toplam yatak kapasitemizin, ancak % 40’ını devreye alabildik. Sezon 15 Temmuz itibarıyla geç başladı ve ekim sonunda finalize oldu. Genel olarak açtığımız tesislerimizdeki doluluklarda % 40 ila % 70 seviyeleri yaşandı. Dolayısı ile kümülatifte bu performans ciroda ve gecelemede bir önceki yıla oranla %75’lik bir kayba neden oldu” dedi.

Kilit, EBITDA sonuçları bakımından geçen senenin zarar ile sonuçlanan bir yıl olduğunu kaydederek, “Buna karşılık turizmin geleceğine ve ülke turizmimizin potansiyeline olan inancımız hiç azalmadı ve kalite odaklı gelecek yatırımlarımıza bu süreçte ciddi zaman ve kaynak ayırdık” diye konuştu.

2020, yakın geçmişteki en zayıf sezondu

Tuncay Kilit, 2019 yılını rekor bir sonuç ile kapattıklarını vurgulayarak, “Dolayısı ile 2020 yılına doğru ilerlerken turizmdeki ilerlemeler kendi içimizdeki ürün çeşitlendirmesi, yeni yatırım kararları ve marka geliştirme çalışmaları neticesinde 2019 yılına oranla minimum % 20’lik bir finansal performans artışı öngörmüştük ve tüm hazırlıklarımızı buna göre planlamıştık.

Maalesef hiç kimsenin hiçbir şekilde öngöremeyeceği şekilde yakın geçmişteki en zayıf sezonu deneyimlemek zorunda kaldık. Şirketimizin gücü, yönetsel kabiliyetleri bu öngörülemeyen sezonu bir şekilde atlamamızı sağladı ve 2021 sezonuna ulaştık” dedi.

Yabancı ortaklık teklifleri

Kilit, geçmiş dönemde yabancı kaynaklı fon yapıları ile temaslarının olduğunu vurgulayarak, “Bazı görüşmeler gerçekleştirdik. Çok güçlü bir teminat yapısı ile birlikte otelcilik faaliyetine hizmet üreterek kalite ve verimlilik sağlayan entegre sistem eşine az rastlanan bir kombinasyon oluşturuyor. Bu sistemi etkin şekilde yönetilmesi ayrıca önem arz ediyor.

Dünya çapında önemli kuruluşlar (Deloitte) ile yaptığımız çalışmalar ile kurumsal yapımızı şeffaflık ve verimlilik ilkesi doğrultusunda sürekli geliştiriyoruz” dedi. Pazarda ve Türkiye’de çok önemli yatırım fırsatlarının var olduğu söyleyen Kilit, “Yeni kaynaklar ile bu yatırım potansiyelinin ortaya çıkarılması, ülke turizminin gelişimine katkı sağlamak temel hedeflerimiz arasındadır” ifadesini kullandı.

Yeni bir konsept otel

Kilit, Nirvana Cosmopolitan ile ilgili olarak da şunları söyledi: “Tesisini esasen bir turizm kompleksi olarak da nitelendiriyoruz.Burası birtatil oteli, bir şehir oteli, bir toplantı oteli, bir spor oteli, bir düğün ve etkinlik oteli, bir sağlık ve arınma oteli, bir kültür ve sanat oteli, bir gastronomi oteli… Kısaca çok zengin içerikli yeni bir konsept otel. Bu projenin bizi çok farklı noktalara taşıyacağına eminiz.

Bu projemizle birlikte esasen şehir otelciliğine de adım atmış oluyoruz. Oda kahvaltı, yarım pansiyon seçeneklerimiz, her şey dahil dışında da mevcut.İlerleyen zamanlarda stratejik hedeflerimiz arasında derin bilgi ve tecrübemizle başta İstanbul olmak üzere, yurt içi ve yurt dışı yatırım fırsatlarını sü reklilikle değerlendirmeye almak mevcut.”

Misafir geri dönüşleri pozitif

Hizmet sektöründe önemli ve derin tecrübelerinin olduğunu dile getiren Kilit, şöyle devam etti: “Dünyadaki yeni trendler, yeni nesil tüketicilerin beklentileri, teknolojinin sektördeki etkisi, sağlıklı yaşam kültürü, pandemi öncesi ve sonrası, yerellik ve gastronomi gibi konularda çok yaratıcı fikirleri hayata geçirdik. Özellikle Nirvana Hotels zincirinin en yeni halkası olan Nirvana Cosmopolitan tesisinde bu yenilikçi bakış açısını her yönden işlediğimizi düşünüyoruz.

Güzel olan şu ki bu yeniliklere dair aldığımız misafir geri dönüşleri çok çarpıcı şekilde pozitif. Doğru yoldayız, turizmin geleceğine güveniyoruz ve kaliteye, yeniliğine, çalışanlarımıza tüm tesislerimizde ciddi yatırımlar yapıyoruz. Otelcilikte büyük bir dönüşüm hamlesine hazırlanıyoruz. Bu hamlenin meyvelerini orta ve uzun vadede mutlaka toplayacağımıza inanıyoruz. Türk turizminin çeşitliliğe, yeni bir anlayışa şiddetle ihtiyaç duyduğunu düşünüyoruz.”