Assos Denizi'ni Kazdağları’ndan Selamlayan Otel

Kazdağları ile denizin kol kola girdiği Assos’ta, kentin gürültüsünden uzakta, güneşin Kazdağları’nın arkasından doğup Midilli üzerinden nazlı nazlı batışına tanık olmak istiyorsanız, Kayalar Terrace Butik Otel misafirlerini bekliyor.

31/12/2019 23:40

Halil Yüceer - Turizm Aktüel / Çanakkale

Yeryüzündeki bazı güzellikleri yaşamak için önce hayal etmek, sonra da bu hayallerinizin ötesine geçmek gerekir. Kayalar Terrace Boutique Hotel’de, hayal edilen tüm güzel düşlerin gerçeğe dönüştüğünü göreceksiniz. Nitelikli ve dinlendirici bir tatil için gereken her şey işadamı Hüseyin Ergün tarafından misafirleri için düşünülmüş.

Roma ve Helenistik dönemde ticaret ve kültür merkezi olan, doğa harikası tatil beldesi Assos’ta bulunan ve ünlülerin de uğrak yeri olan turistik Kayalar köyünün en yüksek yerinde yer alan Kayalar Terrace Boutique Hotel, güne kuş sesleri arasında uyanmak ya da içeceğinizi yudumlarken, güneşin Assos denizi üzerinden süzülüp Midilli’nin üzerinden batışını izlemek isteyenleri ağırlıyor...

Konukları için özgün bir ortam hazırlayan Hüseyin Ergün, 'Ben de yıllarca tekstil boya ithalatı yaptıktan sonra agresif bir karar vererek bu iki otelin yatırımına girdim' dedi.

Kuş sesiyle özgürleşin

Çanakkale’nin Ayvacık ilçesine 7 kilometre uzaklıkta bulunan, yaklaşık 200 nüfuslu Kayalar köyüne ulaştığınızda, duyabileceğiniz tek ses, kuş sesleridir.

Kayalar Terrace’a ulaştığınızda ise, bir tarafta yemyeşil çam ağaçları, diğer tarafta masmavi Assos denizi sevgiyle kucaklar sizi. Sükunetin huzura dönüştüğü bu doğa harikasının en güzel yerinde bulunan Kayalar Terrace Boutique Hotel'de rahatınız için her türlü detayın düşünüldüğünü hemen fark edersiniz.

Her şey düşünüldü

Köyün doğal dokusuna uygun olarak, taş ve ahşaptan inşa edilmiş olan otelde, ormanın yanı sıra Edremit Körfezi ile Midilli manzaralı 9 odada klasik ve modem çizgiler içeren oturma grubu, klima ve kalorifer sistemi, ortopedik yalak-yastık, TV, Wi-Fi, mini bar ve banyo bulunuyor.

Ulaşım çok kolay

Kuzey Ege’nin başlangıç noktası olan, ünlü tatil beldesi Küçükkuyu’ya 14, Ayvacık’a 7, Edremit Kocaseyit Havalimanı’na 60 kilometre uzaklıkta bulunan Kayalar Terrace Boutique Hotel’e, kendi aracınızla İstanbul’dan üç farklı yolla ortalama 5 saatle, İzmir’den yaklaşık 2,5 saatte ulaşabilirsiniz. Havayolunu tercih edenler için Edremit Kocaseyit Havalimanı’na uzaklığı ise yaklaşık 40 dakikadır.

‘Güzellikler için geldim’

Kayalar Terrace’a yaklaşık 5 kilometre uzaklıktaki Kartal Yuvası Butik Otel’in de sahibi olan, İstanbullu işadamı, kimya mühendisi Hüseyin Ergün, İstanbul’dan Assos’a geliş öyküsünü ve turizmdeki hedeflerini bizlerle paylaştı.

‘Her şeyimiz organik’

Otellerimizde tüketilen ürünlerin doğal ve organik olmasına büyük önem veriyoruz. Burada anlaşmalı köylülerimiz var. Yumurtayı, tarla domatesini ve diğer bazı ürünleri köylülerden alıyoruz. Bunun dışında Hatay'dan ceviz reçeli, turunç reçeli ve cevizli patlıcan reçeli getiriyoruz. Trabzon’dan Vakfıkebir tereyağını, Erzincan'dan tulum peynirini, Kars’tan gravyer peynirini getiriyoruz. Tabii bu bölgenin zeytin ve zeytinyağını kullanıyoruz. Ezine’de beyaz peynir ünlü olduğu için, kesinlikle oradan kullanıyoruz. Özellikle ot reçelimiz çok iddialı. Gelen konukların mutlaka tatmasını tavsiye ederim.

"DRY AGED" Et için geliyorlar

Zaman zaman yabancı misafirlerimiz de oluyor, ama genellikle İstanbul, Ankara ve İzmir’den müşterilerimiz çok oluyor. Yerli misafirlerimiz ise Edremit, Altınoluk veya Küçükkuyu ile günübirlik Çanakkale’den geliyor. Bunlar da genellikle kahvaltıya veya akşam yemeğine geliyor.

Çünkü, dünya mutfağından her türlü yemeğin yanı sıra, özellikle Girit mutfağını çok iyi bilen Abdullah Sezen isimli bir aşçımız var. Kendisi daha önce Tarabya Oteli ile Kıbrıs'taki çok ünlü otellerde çalışmış biri. Biz 'Dry Aged' et yapıyoruz. Bu bölgede bunu yapan tek tesis biziz, ve sırf bunu tatmak için gelen çok misafirimiz oluyor.

OTEL FİKRİ NEREDEN DOĞDU

İstanbul’un yoğun ve stresli yaşamı, insanı doğaya kaçışa itiyor. Ben de yıllarca tekstil boya ithalatı yaptıktan sonra agresif bir karar vererek bu iki otelin yatırımına girdim.

Fasıl gecelerinizden bahseder misiniz?

Cumartesi günleri fasıl düzenliyor, oğlak çevirmesi yapıyoruz. Bunun yanında müşteri konseptine göre değişik sanatçılar getirme durumumuz var. Cumartesi dışında diğer günlerde fasıl olmuyor ama kesinlikle müziksiz bırakmıyoruz. Haziran'ın 13'ünden itibaren de her Cumartesi gitar dinletisi veriyoruz. Otel müdürümüz Birol Turt ve işlerinde deneyimli personelimiz ile hizmet kalitesinde en üst seviyeyi yakaladığımıza inanıyorum.

İki otelin özellikleri nelerdir

Kayalar Terimce isimli otelimize, Kayalar köyü’nün en yüksek ve merkezi yerinde olduğu ve terası andırdığı için Kayalar Terrace ismini verdik. Gelen konuklanınız, köyün sessizliğini, doğasını ve köyün bütün canlılığım burada rahatlıkla yaşayabilirler. Burasını tamamen modern ve klasik çizgilerden oluşan bir yapı haline gelirdik.

Diğer otelimizin adı da 'Kartal Yuvası’... Özellikle restoranı kayanın üzerinde kurulmuş, tamamen doğanın içinde olduğu için, tıpkı bir kartal yuvasını andırıyor Kayalar Terrace Otel bünyesinde 9 odamız var. 9 odada 27 kişiye kadar çıkabiliyoruz. Bazı odalarımız 2+1 yatak bunun dışında da 3 tane tamamen köy konseptinde döşenmiş taş evimiz var. Misafirlerimiz isterse orayı apart olarak da kullanabiliyorlar. Her iki otelimizde de her şeyiyle doğayı yaşıyorsunuz. Kısaca, sessizliğin sesini dinleyebilirsiniz, orada sizi rahatsız edecek tek ses bülbül ve kuş sesleri olabilir. Yakın çevremizdeki çoğu otel kışın kapalı, biz ise 12 ay açık olduğumuz için, bölgede kışın tercih edilebilecek bir otel olduğumuza inanıyorum. Aynı zamanda sahildeki anlaşmalı plajımızla misafirlerimize deniz keyfini de yaşatabiliyoruz.