Kıbrıs’tan Londra’ya hava köprüsü

Atlas Jet Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, uluslararası uçuşlara kapalı Kuzey Kıbrıs’tan İngiltere’ye sefer başlattıklarını belirterek, “2015 yılında Kıbrıs direkt uçuşlara açılacak” dedi.

31/12/2019 23:40

Atlas Jet Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne yönelik ambargo nedeniyle uluslararası uçuşlara kapalı olan Ercan Havalimanı’ndan İstanbul bağlantılı olarak Londra Luton Havalimanı’na haftanın dört günü sefer başlatıklarını söyledi. Bugüne kadar Kuzey Kıbrıs’tan Londra’ya gitmek isteyenlerin başka havalimanlarından aktarmalı olarak Londra’ya uçtuğunu belirten Ersoy, şöyle konuştu:

“Mayıs başından itibaren, Kıbrıs’tan aldığımız Londra yolcularını İstanbul’a getiriyoruz ama uçaktan indirmiyoruz. İstanbul-Londra yolcularını da uçağa alarak yolumuza devam ediyoruz. Böylece, Kıbrıs-İngiltere yolcuları tek uçak, tek biletle uçuyor. Kıbrıs’ta petrol ve doğalgaz bulundu. Paranın olduğu yerde herkes uzlaşır. 2015’te Kıbrıs sorunu çözülecek. Ercan Havalimanı da direkt uçuşlara açılacak.”

2500 kişilik otel

Girne’de inşa ettikleri 2 bin 500 yataklı, beş yıldızlı oteli de 2015 başında açacaklarını belirten Ersoy, şunları söyledi:

“Uluslararası bir otel işletmecisi ilk defa Kıbrıs’a gelecek. Otel 52 hafta açık olacak. Şehir oteli olarak da hizmet verecek. Kumarhanesini Çinli ya da Rus bir işletmeciye kiralayacağız. Peşimizden başka yatırımcılar da gelecektir. Bir markanın bu işin kaymağını yemesine izin vermezler.”

14 ülkede havayolu

14 ülkede 8 havayolu kuracaklarını kaydeden Ersoy, şöyle dedi:

“Ukrayna’daki uçuşlarımız haziranda, Kazakistan’da  ekimde başlayacak. Suudi arabistan’daki havayolu şirketimizin ise dünyanın her yerinden hac ve Umre yolcusu taşıma hakkı olacak. Balkanlarda yeni bir yatırım planlıyoruz. Zagros Jet de Erbil’den Londra’ya uçuşlara başlıyor.”

‘Ciro hedefimiz 400 milyon dolar’

Halen 22 olan uçak sayısının haziranda 24, 2015’te 33 olacağını kaydeden Ersoy, şunları söyledi:

“Geçen yıl 3.5 milyon yolcu taşıdık. Ciromuz 2014 sonunda 400 milyon dolar olacak. Özel havayolları arasında ciro açısından ikinci büyük olacağız. Her yıl yüzde 50 büyüme hedefliyoruz. 2017’ye kadar dört kat daha büyüyeceğiz. Ama bunu enerji üreten ülkelerde yapmak istiyoruz, gelecek bu ülkelerde. Halka arz aklımızda ama şu aşamada planımızda yok. Yatırımları tamamlayınca halka açılacağız. İyi kar eden bir havayolu olacağız. Bir koyan 5 alacaksa bize yatırım yapsın, yoksa yapmasın” dedi.

‘Tavan fiyat dolara bağlı’

Tavan fiyatta 309 TL’de Konsensüs sağlandığını belirten Ersoy, “Dolar 3 TL oluncaya kadar bunu taşıyabiliriz. 3 TL olunca taban ile tavan fiyat arası çok kapanıyor. Yıl sonuna kadar 3 TL’yi görmeyeceğiz, yıl sonuna kadar uygulanır” dedi.

'Uçağa sarhoş yolcu almayız’

Uçuş güvenliği için yolculara en fazla ikinci içkinin verildiğini kaydeden Ersoy, “Sınırsız içki verirseniz yolcu kontrolü kaybediyor. Uçağa sarhoş gelen yolcuyu da kabul etmiyoruz” dedi.

'Deli misiniz?'

Ukrayna’da havayolu kurarken, “Siz deli misiniz, böyle bir zamanda buraya geliyorsunuz” sorusuyla karşılaştıklarını anlatan Ersoy, “Biz çok kriz gördük, nasıl toparlanacağını biliyoruz. Bu kriz bir yıl sürer. Avrupa yardım ediyor. Ukrayna çok hızlı büyüyecek. Taşlar yerine oturunca biz hazır olacağız. Ukraynalılar önceliği kendi havayollarına veriyor, bize de ısındılar çünkü biz ne Rus ne de Avrupalıyız” diye konuştu.

‘5 Avrupalıya bedel harcama'

Mikonos’a haftada 6 gün uçtuklarını kaydeden Ersoy, “Yunanlılar daha fazla Türk turist istiyor. Harcama açısından bir Türk’ün yerine göre Avrupa’lı 5-10 turiste denk olduğunu söylüyorlar” dedi. (milliyet)