Bu fiyatlarla İngilizler bizi sever de, özler de!

GETOB Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Bülbüloğlu, otelcileri fiyat indirimi konusunda uyararak, "İndirim şöyle dursun, mutlak surette hak edilen oranlarda artışlar konularak kontratların imzalanmasına dikkat edilmelidir" dedi.

22/02/2018 14:23

GETOB Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Bülbüloğlu'nun konuyla ilgili yazısı şöyle:

İstatistiklere göz attığımızda, ülkemizin dünyada en fazla turist geliri elde eden ilk 10 ülke içerisinde olamasa da, en fazla Turist ağırlayan İlk 10 ülke içerisinde yer aldığımızı görüyoruz.

Son iki yılda ülke turizminde hem sayısal, hem de gelir anlamında gerilemeler yaşıyoruz. Güney sınırlarımızdaki komşu ülkelerin sıkıntısı başta olmak üzere, özellikle 2016 yılında darbe girişiminin turizmde olumsuz yansımalarını hissettik ve yaşadık.

Yabancı tur operatörleri olumsuzlukları kendi lehlerine çevirdi

Durum böyle olunca, ülkemize paket tur ile turist getiren yabancı tur operatörleri, bu olumsuzlukları kendileri için avantaja çevirmenin yollarını arayarak, “Türkiye’de tatil satamıyoruz paket tur fiyatlarında indirime gidin” baskısı yaptılar. Ardından da, bölgemizdeki konaklama tesislerinden hatırı sayılır indirimler alarak, turisti bölgemize getirdiler.

Maalesef otellerimizin tamamına yakını da, çeşitli ekonomik kaygılardan dolayı boş kalmamak adına, tur operatörlerinin  baskılarına boyun eğmek zorunda kaldı.

Direnecek gücü olan direniyor, ya gücü olmayan...

Geçmişte olduğu gibi şu anda da, gücü olan işletmeler bir şekilde direnmeye ve ayakta kalmaya çalışıyor. Direnecek gücü olmayan birçok işletme de, artan girdi maliyetleri karşısında düşük fiyatla oda vermenin akıl kârı olmadığını ve bu şekilde devam etmenin ciddi zararlar doğuracağını anlayınca, işletmesini kapattı.

Medya’da özellikle, “İngiliz Turistler Türkiye’yi özledi” veya “İngilizler Güney Ege’yi çok seviyor” tarzında haberler dolaşmaya başladı. Belli yabancı tur operatörlerinin de özellikle 2019, 2020 hatta 2021 turizm sezonu kontratlarını yine indirimli fiyattan imzalamak üzere bölgemizde ziyaretlere başladıklarını duyuyoruz.

Dünyanın hiçbir yerinde bu fiyatlarla bu imkanlar yok

Hepimiz çok iyi biliyoruz ki; bölgemiz ve ülkemiz turistler için cazip, tur operatörleri için de oldukça kârlı bir destinasyon. Dünyanın hiçbir yerinde bu fiyatlarla bu imkanların sunulduğu başka bir tatil yöresi göremezsiniz.

Avrupa, Amerika veya Uzak Doğu bir kenarda dursun, bizlerle benzer imkanlarla tatil sunan İspanya’da, İtalya’da, Yunanistan, Portekiz veya Balkanlar'da sıradan bir otelde ödenen oda+kahvaltı fiyatları bile, bölgemiz otellerini dolaşıp oda kapatmaya çalışan tur operatörlerinin bizle önerdikleri günlük oda fiyatlarının beklide 3-5 kat üzerinde.

Tamam, tur operatörleri de ticaret yapıyor ve kârlılığını elbette düşünecek. Ama konaklama tesis İiletmecileri de aynı şekilde işletmelerinin kârlılığını ve geleceğini düşünerek hareket etmek durumunda. İşletmeler batarken tur operatörü 'Ben kendimi kurtardım gerisi önemli değil' diyemez.

O zaman şunun altını çizelim

Yerli/yabancı tüm konuklar için adeta yeryüzü cenneti olan bölgemiz; rakip destinasyonları kıskandıracak kadar özel ve güzel bir bölge.

Ormanı, denizi, doğal ve tarihi güzelliklerine ilaveten, beklentilerin fazlasıyla karşılanabildiği konaklama tesisleriyle, tesislerin şehirle iç içe oluşuyla, misafirperver yöre insanlarıyla, güler yüzlü ve eğitimli personeliyle hizmet sunulurken, buna ucuz bedelle tatil yapma imkânı da eklenince; İngilizler bizi, özler de; sever de!

Bu nedenle; ülkemizin, bölgemizin marka değerini koruyarak ve tesislerimizin kıymetini bilerek, kontratların buna göre hazırlaması sağlanmalı. İndirim şöyle dursun, mutlak surette hak edilen oranlarda artışlar konularak kontratların imzalanmasına dikkat edilmelidir.